B2B Marketing Analytics

Om resultaten in B2B marketing te verbeteren is het belangrijk om eerst de basis goed neer te zetten. Meestal zijn er wel funnelrapportages beschikbaar, maar zijn deze niet volledig of ze bevatten nog niet het gewenste detailniveau.

Het komt nogal eens voor dat er nog niet goed onderscheid gemaakt kan worden tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Of dat omzet niet toegewezen kan worden aan campagnes (al dan niet met behulp van attributiemodellen). Of dat dashboards en attributiemodellen niet alle campagnes en touchpoints meenemen. Of dat er geen inzicht is in de mate waarop besluitvormers van klanten bereikt worden door marketing en sales. Enzovoorts…

Wij helpen bedrijven om de basis goed neer te zetten en bieden een aanpak om B2B marketing continu te verbeteren met behulp van data.

Als de basis eenmaal staat, wordt het mogelijk om gericht te optimaliseren. Afhankelijk van waar de grootste verbetermogelijkheden liggen, kan verder ingezoomd worden op verhoging van retentie en lifetime value of juist optimalisatie van lead management en Account Based Marketing.

Benieuwd hoe we kunnen helpen om meer grip te krijgen op B2B marketingresultaten?

Neem contact op via het formulier of stuur een bericht via de chat.

Start typing and press Enter to search