Leadgeneratie

Leadgeneratie staat bij elke B2B marketeer hoog op de agenda. Een continue stroom van nieuwe potentiële klanten is immers noodzakelijk voor een gezonde bedrijfsvoering.

Veel B2B bedrijven zijn vooral gericht op MQLs en SQLs. B2B marketeers krijgen hier meestal ook targets voor. Het is dan ook heel verleidelijk om direct leadgeneratie en ABM campagnes te bedenken om deze targets te kunnen behalen. Campagnes bestaan dan vaak uit search, social media en e-mailcampagnes die verwijzen naar landingspagina’s. Al dan niet in combinatie met nurtureprogramma’s.

Deze standaard aanpak voor campagnes werkt lang niet altijd. Bij sommige bedrijven is het meteen een succes. Bij andere bedrijven kost het alleen maar veel tijd en geld. Hoe kan dat?

Om tot een meer gedegen aanpak te komen om groei te realiseren, zul je drie aspecten goed op elkaar moeten afstemmen:

  1. Doelgroep
  2. Volwassenheid markt
  3. Marktconcentratie

De combinatie van deze factoren kan invloed hebben op de effectiviteit van je marketinginspanningen. Leadgeneratie voor een marktleider kan er totaal anders uitzien dan dat van een niche speler. Een nieuw product kan een totaal andere marktbenadering hebben dan een product of dienst dat al jaren op de markt is.

Vaak wordt hier geen rekening mee gehouden en blijft men in de standaard aanpak steken. Met gebruik van klant- en marktdata kunnen tactieken, targeting, kanalen en boodschap veel scherper gesteld worden.

Benieuwd hoe we kunnen helpen betere leads te genereren?

Neem contact op via het formulier of stuur een bericht via de chat.

Start typing and press Enter to search